Monday, April 12, 2010

Április 11-e: József Attila születésnapja, a Magyar Költészet Napja

Válogatás József Attilával kapcsolatos cikkekből

Ünnepeljük meg ezt a szép tavaszi napot és osszuk meg egymással kedvenc verseinket! Ime az enyém:

József Attila: Az Isten itt állt a hátam mögött...

Az Isten itt állt a hátam mögött
s én megkerültem érte a világot
……………………………………………
……………………………………………
Négykézláb másztam. Álló Istenem
lenézett rám és nem emelt föl engem.
Ez a szabadság adta értenem,
hogy lesz még erő, lábraállni, bennem.

Ugy segitett, hogy nem segithetett.
Lehetett láng, de nem lehetett hamva.
Ahány igazság, annyi szeretet.
Ugy van velem, hogy itt hagyott magamra.

Gyönge a testem: óvja félelem!
De én a párom mosolyogva várom,
mert énvelem a hűség van jelen
az üres űrben tántorgó világon.
1937. okt.

1 comment:

  1. Ez ugyan nem Jozsef Attila de itt van az en egyik kedvencem:

    Tóth Árpád

    Esti Sugárkoszorú

    Elöttünk már hamvassá vált az út
    És árnyak teste zuhant át a parkon,
    De még finom, halk sugárkoszorút
    Font sötét hajad lombjába az alkony:

    Halvány, szelíd és komoly ragyogást,
    Mely már alig volt fények földi mása,
    S félig illattá s csenddé szürte át
    A dolgok esti lélekvándorlása.

    Illattá s csenddé. Titkok illata
    Fénylett hajadban s béke égi csendje,
    És jó volt élni, mint ahogy soha,
    S a fényt szemem beitta a szivembe:

    Nem tudtam többé, hogy te vagy-e te,
    Vagy áldott csipkebokor drága tested,
    Melyben egy isten szállt a földre le
    S lombjából felém az ö lelke reszket?

    Igézve álltam, soká, csöndesen,
    És percek mentek, ezredévek jöttek, -
    Egyszerre csak megfogtad a kezem,
    S alélt pilláim lassan felvetödtek,

    És éreztem: szivembe visszatér,
    És zuhogó, mély zenével ered meg,
    Mint zsibbadt erek útjaim a vér,
    A földi érzés: mennyire szeretlek!

    ReplyDelete